2009. március 15., vasárnap

Bonsai szerszám

Rengeteg szerszámot gyártanak speciálisan bonsai fák alakítása számára.Ezeket manapság már ( mindenhol ) belehet szerezni.
A kezdő általában nem is tudja, miket szerezzen be.Pár sorban leírom mi miért jó illetve fontos !!!( képeken a saját szerszámai láthatók )
Sokkal kevesebb szerszámot szükséges, ha csak gondozunk és átültetünk egy meglévő fát,mintha, lefűrészelünk és kifaragunk egy yamadorit (gyüjtött fát).
Néha készletben is megvásárolhatjuk,de egyesével is megvehetjük ,összeválogathatjuk
szerszámostáskánk kedvenc darabjait,pénztárcánk függvényében.
Ami szerintem fontos elsőre a huzalvágó,(drótozáshoz )egy hosszú pengéjű olló (vékony ágak levelek levgása),metszőolló (vastagabb ágak,gyökerek vágása)
és a homorú ágvágó (ágak tőből való kivágása,és hosszanti seb maradványa szebb gyógyulás miatt)fontos!!!! mindig az ágra hosszába használjuk,hogy szebb seb maradjon,amit később teljeseb benő.
Későbbikeben véső (jin és shari készítés)illetve korábban már mutattam egy kézi marógépetszintén Jinezéshez.Továbbá gömbölyű fejű bütyökvágó olló,(egy ujjabb keletű olló,
ami szebb homorú sebet hagy ami hamarabb gyógyul )

illetve kissebb nagyobb homorú ágvágó.Kézifűrész ( vastagabb ágak és gyökerek levágásához )Egy-szerszám (gyökér gereblye )régi villából készíthető, az ágak elhajlításával.
Speciális bonsai olló(univerzális,gyökér kis és nagyobb ágak levágására alkalmas)

3 megjegyzés:

Hirth János írta...

Szia,Jók a szerszámok! Mi újság nálad? Ma esett az eső!! nem tudtam sziklát mászni!!!

Rab István írta...

SZia
Köszi ezeket mind még kintről hoztam :)Itt jó idő volt,csak délután esett,tudtam pakolni.

Üdv

Gery írta...

Szia!

Tudnál nekem ajánlani itthoni boltot, ahol lehet kapni bonsai szerszámokat? Elsősorban homorú ágvágóra lenne szükségem és csak külföldi oldalakon találtam!
Előre is köszönöm, ha van ötleted!

Üdv: Gergő